nextall previous

statistics:

uploaded
2006.08.09 16:56 total/number of votes 41/15
views 1775
0 in favorites
photo rights author only
Христос посреди нас!   favorites  

iliana 2006.12.08 [17:19] report to moderation
3
GuliVar 2006.08.10 [16:49] report to moderation
3
LB 2006.08.10 [12:02] report to moderation
3
alik 2006.08.10 [11:41] report to moderation
w prawo napisałem przez pomyłkę :) a w lewo chyli się równiez linia sciany (pierwsza widoczna z lewej strony) jest to nieiweklak odchyłka i alk naprawde nie majaca wielkiego znaczenia.
Co do wyrau twarzy to się z tobą nie zgodzę. według mnie zdjęcie jest zrobione ułamek sekundy za późno. Kiedyś mój zznajomy okreslał taka pozycję jako głowa na wysięgniku :) Myślę że gdybyś zdjęcie zrobił odrobine wcześniej efekt byłby lepszy.

Oczywiście łatwo gdybać. zrobiłes zdjęcia z wyswięcae i chciałeś się podzielić tym momentem, wyb rałes pewnie najlepsze z tych co wyszły.

Nie najwazniejsze sa oceny ale fakt, ze chciałes się czyms podzielić. Komentarze i ocny maja tylko pomóc przy następnym razie. To samo jest z moimi zdjęciami, czase zamieszczam je mimo swiadomości niedociągnięć, robie to bo mam do nich stosunek sentymentalny, lub tez wiem że nie ma podobnych na serwisie.

moim marzeniem jest, ze twórcy prawoslawnych serwisów internetowych, wydawcy gazet i książek również będą korzystac z orthphoto bo bedzie to jedyne źródło gdzie będa mogli szybko znaleźć to czego szukają.
hamaliya 2006.08.10 [11:20] report to moderation
3
Obiektyw 2006.08.10 [11:12] report to moderation
Ograniczenia sprzętowe się mszczą ... na efekcie.Pozdrawiam :).
Obiektyw 2006.08.10 [11:11] report to moderation
3
Haydamak 2006.08.10 [10:52] report to moderation
do alika: to zdjęcie zostało zrobione kompaktem icam z wbudowaną lampą bez możliwości regulacji natężenia, więc chyba zrobię tak jak mi radzisz, dziękuję.
A co do kadru to przedtem mówiłeś, że chyli się on w prawą, a teraz, że w lewą :). Myślę, że odnosisz takie wrażenie poprzez fragemnt łukowatego wygięcia na Carskich Wrotach, które rzeczywiście wydaje się chylić w lewą stronę. Zapewniam Cię, że na oryginalnym zdjęciu, widząc całe to wygięcie, Carskie Wrota są w pionie.

do Wojtka: spoglądałem na niego przez cały czas trwania liturgii (w końcu był w centrum uwagi), ale ojciec Marek zachowywał ten sam wyraz twarzy jak na zdjęciu, skupiony, przejęty, z czoła lał mu się pot. Pierwsze uśmiechy zauważyłem dopiero później, w domu, po wszystkim, gdy na luzie zaczęliśmy rozmawiać o tym co się dzisiejszego dnia wydarzyło. Masz rację, fotograf powinien szukać najbardziej odpowiedniego momentu do zrobienia zdjęcia, ale niestety ojciec Marek wizerunkiem swojej twarzy nie dał takiej możliwości.
alik 2006.08.10 [10:19] report to moderation
kurcze trochę błędów jak zwykle w moim komentarzu - za co przepraszam na pewno nie lambe, a lampę :)
alik 2006.08.10 [10:17] report to moderation
Ja równiez się cieszę, że chcesz czytac moje komentarze i z chęcią usłyysze krytyczne słowa o swoich zdjęcaich - bo wiem jak wiele im jeszcze brakuje do doskonalości.

przechył jest w lewo i to nieznaczny ale jest. Nie jest największa wada tego zdjecia ale akos mnie ruszyło, ze niektórzystawiaja same 10 i wiem, a przynajmniej tak sobie mysle, ze jesli ja bym wystawil niższa ocena to niektórzy przyjeliby to bardzo negatywnie.

Dla mnie wyjsciowa oceną jest ocena bardzo dobra (to i tak jest dużo)
Tak kiedys było na orthphoto - wystarczy obejrzeć zdjęcia z pierwszego roku istnienia serwisu srednia ledwo przekraczala 8)
wtedy kazda ocean powyzej 8 sprawiala mi radość.
Aktulanie jeśli każde zdjęcie dostaje same 10 nie ma to dla mnie znaczenia. Teraz iesze się tylko jesli na moje zdjecie zwróci uwage osoba która normalnie nie głosuje, a w moim ypadku zechce to uczynic (np most). Pomału dochodzę do wniosku, ze nie ma innego rozwiazana jak przyjąc taka sama strategię.

Poprostu to ja z moimi ocenami nie pasuje do wiekszości.

serwis stał się miejscem gdzie wstawiamy zdjecia i tyle. czasem podyskutujemy o tym co jest na zdjeciu. Na pewno nie jest miejscem, które pomoze poprawić nasz warsztat i robic lepsze zdjecia.


No i na koniec jesli chodzi o twoje zdjęcia nie wiem jakiego aparatu uzywasz. jesli automatuz wbudowana lampa to za wiele nie mozesz zrobić tylko probowac robic zdjęcia przy dobrym oswietleniu.

Jesli twoj aparat jest troche bardziej skomplikowany mozesz robic to co ja. Nie mam dużego doswiadczenia z fleshem więc staram sie robic zdjecia bez flasha.

zwiekszając iso albo ustawiając dłuzszy czas (bez statywu standartowo nie dluzszy niz 1/60, jesli sie ma wpawe mozna zejsc do 1/30 :)
jesli twoja lampa ma funkcje regulacji natezenia sprobuj zrobic zdjecie ze slabsa moca.

Ajesli masz lambe zewnetrzna nie kieruj swoiatla bezposrednio na fotografowany obiekt)

pozdrawiam i zycze sukcesów :)
vadol 2006.08.10 [10:05] report to moderation
Zgadzam się z Alikiem, przepalenia są znaczne - ale pal sześć technikę. Wyraz twarzy fotografowanego, niezależnie od " duchowości" momentu w którym robione jest zdjęcie, delikatnie mówiąc "osłabia wartość zdjęcia". Tytuł zdjęcia nie koresponduje z wyrazem twarzy ojca Marka.
Haydamak napisał:2. co do wyrazu twarzy ojca Marka, to jest sprawa, na którą osoba fotografująca nie ma raczej wpływu. Nie może krzyknąć „proszę o uśmiech” podczas liturgii, zresztą nie o to w tym zdjęciu chodzi. Podczas tej liturgii władyka Adam udzielił ojcu Markowi święceń. Jak widać na tym zdjęciu, oraz w przeciągu całej liturgii było to dla niego wielkie przeżycie, co zresztą sam przyznał później w rozmowie ze mną.

Otóz nie!! osoba fotografująca ma na to wpływ - nie znaczy tu by "prosić o uśmiech", ale by znaleź taki moment, takie ujęcie - które będzie najlepsze, odpowiednie, a nie publikować zdjęcie - "bo po prostu takie mam". To fotograf czeka, szuka momentu który będzie najlepszy na zrobienie zdjecia. Pozdrawiam - wojtek
mihaela 2006.08.10 [09:42] report to moderation
Greetings for Pawel and father Marek! 3
Haydamak 2006.08.10 [09:39] report to moderation
Drogi aliku, przede wszystkim dziękuję Ci za twój komentarz, każda uwaga jest dla mnie cenna i daje dużo do myślenia.
1. tutaj masz rację, niestety nie znalazłem jak na razie sposobu, aby pozbyć się przepaleń podczas używania flesza (gdybym go nie użył, myślę, że niewiele byłoby widać). Posiadam również takie zdjęcia duchownych, na których szatach są tak duże przepalenia, że nie widać w ogóle wzorów na nich. Takie zdjęcia na pewno nie znajdą się w serwisie.
2. co do wyrazu twarzy ojca Marka, to jest sprawa, na którą osoba fotografująca nie ma raczej wpływu. Nie może krzyknąć „proszę o uśmiech” podczas liturgii, zresztą nie o to w tym zdjęciu chodzi. Podczas tej liturgii władyka Adam udzielił ojcu Markowi święceń. Jak widać na tym zdjęciu, oraz w przeciągu całej liturgii było to dla niego wielkie przeżycie, co zresztą sam przyznał później w rozmowie ze mną.
3. przyglądałem się zarówno temu zdjęciu, jak i oryginalnemu, przed przeróbką i nie zauważyłem żadnego przechylenia kadru, ani w prawą, ani w lewą stronę; ani wobec duchownych na pierwszym planie, ani Carskich Wrót i ściany ikonostasu na drugim.

Bardzo cieszy mnie to, że masz swoje zdanie i szanuję je, tak samo jak każdego innego człowieka, nawet jeśli nie zgadzam się z tym zdaniem. Tak już chyba jestem nauczony przez rodziców, aby szanować poglądy innych. Oczywiście masz też prawo do nie oceniania zdjęcia, zresztą sam komentarz wystarczył mi za ocenę. Nawet gdybyś mi dał 1 we wszystkich trzech kryteriach, nie byłoby to dla mnie powodem do obrazy, ani tym bardziej do rewanżu.
Nie wiem, czy na orthphoto jest jakieś towarzystwo wzajemnej adoracji, nie wiem, i nie wnikam w to. Jeśli ktoś ocenia tak jak ocenia, to ja wierzę, że podoba mu się lub nie właśnie to powyższe zdjęcie, a nie coś innego, nawet nie przychodzi mi do głowy co to mogłoby być.
Szczerze powiedziawszy to zdjęcie wstawiłem bardziej dla jego walorów duchowych. Myślę, że oblicze ojca Marka mówi samo za siebie. Jest to oblicze człowieka już nie młodego, który po wielu przejściach i życiowych niedostatkach, po namysłach trwających nawet kilka lat, zdecydował się w końcu aby zostać Wojownikiem Chrystusa na Ziemi, jak to kiedyś pewien duchowny określił kapłaństwo.
Wiem, że w moim warsztacie jest kilka wad i niedociągnięć, uważam siebie za amatora, który pomału ale uczy się na błędach i stara się je zlikwidować, lub przynajmniej zamaskować :), co prawda nie zawsze się uda.
Z pozdrowieniami dla Ciebie aliku, oraz dla wszystkich, którzy się podpisali pod tym zdjęciem, bez znaczenia czy im się podoba, czy nie.
dragoj03 2006.08.09 [22:28] report to moderation
3
Adam Falkowski 2006.08.09 [21:15] report to moderation
:) 3
petela 2006.08.09 [20:24] report to moderation
2
xml 2006.08.09 [20:09] report to moderation
2
Gena 2006.08.09 [19:18] report to moderation
3
nenadkosovac 2006.08.09 [18:11] report to moderation
3
zoof 2006.08.09 [17:29] report to moderation
rzeczywiście słabo 1
alik 2006.08.09 [17:25] report to moderation
no cóż ja jak zwykle pod prąd :)
według mnie zdjęcie jest ponizej twoich możliwości:
- straszne przepalenia na szatach duchownych
- wyraz twarzy ojca Marka raczej nie najlepszy
- kadr chyli sie ku prawej stronie (widac to na ikonostasiei fragmentach ściany)tak się ostatnio zastanawiam czy powinienem pisać co myślę i oceniac jak czuję. czy moze po prostu nie wypowiadac się i nie oceniać.
Według mnie razem powinnismy się uczyć czegoś. A poprzednie 2 oceny swiadczą o tym iz zdjęcie jest doskonałe.
Zastanawiam się czy jest to wynik tego, że oceniający nie mają czasu, lub nie chcą, przyjrzeć się zdjęciu, a może jesteśmy tylko towarzystwem wzajemnej adoracji.
Jesli tak to chyba nie ma sensu utrzymywanie obecnego systemu oceniania.

Zdjęcia nie oceniam bo nie wiem czy autor by chiał zobaczyć moje oceny. Pozdrawiam i zycze powodzenia
zinka2 2006.08.09 [17:17] report to moderation
Bardzo ładne 3
irenalozowik 2006.08.09 [17:11] report to moderation
3

change language:
БългарскиEnglishFrançaisGeorgianΕλληνικάPolskiRomânãРусскийСрпскиУкраїнськаShqip